اهورای من

زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست.امتحان ریشه هاست؛ ریشه هم هرگز اسیر باد نیست

اهورای من

زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست.امتحان ریشه هاست؛ ریشه هم هرگز اسیر باد نیست

رتبه بندی شرکتهای هواپیمایی آمریکا

هر ساله دو نفر از اساتید دانشگاه نبراسکا در اوماها ( انستیتو هوانوردی ) و دانشگاه ایالتی ویچیتا ( دانشکده بازرگانی ) به طور متوالی اقدام به رتبه بندی کیفیت خدمات شرکتهای هوایی آمریکا می نمایند. شرط حضور در این رتبه بندی ، داشتن حداقل یک درصد از مجموع درآمد پروازهای برنامه ریزی شده داخلی است . رتبه بندی امسال شامل 18 شرکت هوایی می باشد . شایان ذکر است این گزارش از مشروعیت بسیار بالایی برخوردار بوده ، بطوریکه وزارت حمل و نقل و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا ( FAA )تصمیماتی نیز بر آن اساس با هدف بهبود کیفیت خدمات مشتریان می گیرند.

فرمول محاسبه شاخص کیفیت خدمات به AIRLINE QUALITY RATING و یا به اختصار AQR مشهور است و از چهار عامل اصلی به شرح ذیل تشکیل می شود :

1. درصد پروازهای بموقع بعنوان عامل مثبت ( پروازهای انجام شده با کمتر از 15 دقیقه تأخیر – ONTIME )

2. عدم پذیرش مسافرین دارای جای تأیید شده بعنوان عامل منفی ( DENIED BOARDING )

3. جامه دان های مفقود شده و خسارت دیده بعنوان عامل منفی ( MISHANDLED BAGGAGE )

4. تعداد شکایات مسافرین بعنوان عامل منفی

ضرایب وزنی عوامل چهارگانه در محاسبه شاخص به ترتیب 63/8+ ، 03/8- ، 92/7- ، 17/7- می باشد .
عامل چهارم یعنی شکایات مسافرین نیز خود به اجزاء 12 گانه ذیل تقسیم می شود .
1. مشکلات پروازی
2. فروش بیش از ظرفیت
3. رزرو جا ، صدور بلیط و کانتر پذیرش
4. نرخ بلیط
5. استرداد بلیط
6. جامه دان خسارت دیده
7. خدمات مشتریان
8. خدمات ویژه مسافران ناتوان
9. اطلاع رسانی
10. تبعیض بین مسافران
11. تسهیلات فرودگاهی
12. سایر موارد


جاب توجه اینکه در گزارش سال 2007 AQR که در تاریخ دوم اردیبهشت امسال در شبکه اینترنت منتشر شده است شامل رتبه بندی 18 شرکت از خطوط هوایی آمریکاست .

نتایج این بررسی نشان می دهد که در مجموع صنعت حمل و نقل هوایی آمریکا امتیاز کمتری در سال 2006 نسبت به سال 2005 کسب نموده است به طوریکه از امتیاز 73/1- به عدد 87/1- کاهش یافته است ، که این امر ناشی از کاهش کارآیی این صنعت در 3 عامل از مجموع 4 عامل مذکور بوده است .
به طوریکه درصد پروازهای به موقع از 3/77 درصد در سال 2005 به 5/75 درصد در سال 2006 کاهش یافته است .

میزان مسافرین پذیرش نشده به علت پر شدن ظرفیت هواپیما از عدد 89/0 در هر 000/10 مسافر در سال 2005 به عدد 01/1 در هر 000/10 مسافر در سال 2006 افزایش یافته است .

نرخ جامه دانهای مفقود شده از 06/6 درهر 1000 مسافر درسال 2005 به عدد 5/6 در هر 1000 مسافر در سال 2006 افزایش یافته است.

تنها نرخ شکایات مسافرین اندکی کاهش یافته است که از میزان 89/0 در هر 000/100 مسافر در سال 2005 به 88/0 در هر 000/100 مسافر در سال 2006 رسیده است .

متوسط امتیاز محاسبه شده شاخص AQR برای صنعت حمل و نقل هوایی آمریکا در سال 2006 برابر 87/1- می باشد که شرکتهای HAWAIIAN و JET BLUE و AIR TRAN به ترتیب با امتیازهای 71/0- و 93/0- و 13/1- بهترین رتبه ها را کسب نموده اند .

کمترین امتیاز کسب شده نیز مربوط به شرکت ATLANTIC SOUTHEAST بوده است که برابر 45/5- بوده است .

طرفداران عطر و ادکلن بخوانند و بدانند !

قرن ها پیش از این، عطر به عنوان ماده ای برای خوشبو کردن محیط در مراسم مذهبی مصریان سوزانده می شد. در آن زمان استفاده از این مواد خوشبو تنها به آیین ها و تشریفات مذهبی اختصاص داشتند اما به تدریج از این مواد برای ساختن پماد جهت تسکین و درمان زخم های پوستی نیز استفاده شد.


در طول قرن هفدهم، استفاده از بوی خوش و عطر کاملا در بین مردم رایج شد. دستکش های معطر در فرانسه به بازار آمد و در سال 1656 بود که اولین صنف سازندگان عطر تاسیس شد.


استفاده از عطر در کشور فرانسه بیش از سایر نقاط جهان به سرعت افزایش پیدا کرد.


در قرن 18 با ساخت ادکلن (Eau de cologne) انقلابی در صنعت عطر سازی به وقوع پیوست. ادکلن که در آن زمان ترکیبی بود از گیاهان رزماری، نارنج و لیمو موارد استفاده فراوانی داشت، از آنجمله می توان به استفاده از آن برای خوشبو کردن آب حمام ، خوشبو کردن نوشیدنی ها و شکر، بعنوان شستشو دهنده و خوشبو کننده دهان، جزئی از مواد سازنده پمادها و ... اشاره کرد.


برای اولین بار در قرن هجدهم، در فرانسه عطر به صورت مایعی درون بطری های شیشه ای تزیینی به بازار آمد و شیشه های عطر کم کم بین مردم محبوبیت پیدا کردند.


در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه ناخواسته باعث شد تا شور و شوق مردم این کشور برای استفاده از عطر کم شود. اما بعد از گذشت چند سال مردم مجددآ جرات پیدا کردند که میل شدیدشان را برای استفاده از کالاهای لوکس، از جمله عطر ابراز کنند.


از آن زمان تا کنون بوهای جدید در شیشه های مخصوص عطر با طرح ها و بسته بندی های متنوع به بازار عرضه می شود.


نکاتی در ارتباط با عطر و استفاده از آن
فرق بین عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو کلن در چیست؟



فرق این محصولات تنها در میزان غلظت عصاره روغنی سازنده بوهای مختلف است. بدیهی است هر قدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشد، ماندگاری اش بیشتر خواهد بود.

غلیظ ترین عصاره، عطر یا perfume نام دارد با غلظتی بین 40-15% خالصترین و ماندگارترین بوهاست و در عین حال گرانترین نوع عطر است.


و بعد از آن به ترتیب،

Eau de Perfume با غلظتی در حدود 15-7% رایج ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست.


ادو توالت (Eau de Toilette) در حدود 6-1% غلظت داشته بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمیدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.


و آخر از همه ادوکلن (Eau de Cologne) است که در واقع همان ادو توالت (Eau de Toilette) است، بویی ملایم دارد و ماندگاری اش نیز همان اندازه است.


در After Shave های مخصوص آقایان کمترین مقدار عصاره روغنی بکار می رود به همین دلیل دوام بویش از بقیه کم تر است.

چرا بعضی از بوها نسبت به بقیه ماندگاری بیشتری دارند؟


اشخاصی که پوستی چرب دارند معمولا بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، ماندگاری بیشتری دارد. زیرا پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود.


چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟


همانطور که گفته شد ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست، اش در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز، عطر خود را تجدید کنید.


متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود. یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند.


چرا همه عطرها الکل دارند؟


زیرا الکل باعث می شود بو روی پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود. بدون وجود الکل در عطر، شما تنها کسی خواهید بود که متوجه می شوید عطر زده اید.


فرق بین لوسیون و ژل After Shave چیست؟


لوسیون After Shave پوست را می سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست بعد از اصلاح صورت کمک می کند اما ژل After Shave تنها خنک کننده و تسکین دهنده پوست صورت است.


ژل حمام چیست ؟


ژل حمام در واقع همان صابون است که هم برای استفاده خانم ها و هم آقایان ساخته می شود، به خوبی کف می کند و بوی مطبوعی روی پوست شما باقی می گذارد.


چه کنیم که عطرمان دیرتر فاسد شود ؟


شیشه عطر را در محل خشک، خنک و به دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید؛ زیرا نور خورشید باعث بروز اختلالاتی در مواد تشکیل دهنده عطر شده و آن را از بین می برد. به طور کلی برای اینکه شیشه عطر عمر بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می شود آن را همیشه درون جعبه اش نگه دارید

"مرد عنکبوتی- 3"

"مرد عنکبوتی- 3" در اولین روز نمایش در آمریکای شمالی با 59 میلیون دلار فروش بلیط رکورد فروش روز اول نمایش را شکست .

کارگردان: سام رایمی

نویسنده: سام رایمی، ایوان رایمی

بازیگران: توبی مگوایر، کربستن دانست

ژانر: علمی-تخیلی :: عشقی :: حادثه ای :: اکشن

کشور: ایالات متحده آمریکا


خلاصه داستان:
یک لباس سیاه از یک جهان دیگر پیتر پارکر را در برمی‌گیرد و باعث تغییراتی در او می‌شود که دشمنان، احساسات و کینه‌های جدیدی برای او می‌آورد.

ویژه: می‌گویند با 500 میلیون دلار هزینه این پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینماست. اما استودیو می‌گوید که هزینه فیلم زیر 300 میلیون دلار بوده که با این وجود هم فیلم فوق‌العاده پرخرجی بوده است. استودیو فیلم را به گونه خاصی پخش کرده و پیش از اکران آن در چهارم می در سینماهای آمریکا، آسیا و اروپا آن را دیده‌اند. فیلم در پخش جهانی رکوردهای فروش را جابجا کرده و از دو فیلم قبلی مجموعه بیشتر هم فروخته است. نقدهای آن هم مثبت‌تر بوده و حالا به سینماهای آمریکا رسیده است. این اولین تولید پرخرج سینمای آمریکا در امسال است که می‌گویند با وجود فیلم‌های پرفروش زیادی که موفقیت‌شان حتمی است امسال رکورد فروش در گیشه‌ها جابجا شده و پرسودترین سال در تاریخ هالیوود باشد.